Annons:
Etikettbehandlingar-och-rehabilitering
Läst 4546 ggr
Agnethia
2010-07-23 13:41

Hur tränar ni efter stroken?

Jag fick stroke för 11 mån sedan och blev halvsidesförlamad i vänster sida. Första veckorna gjorde jag stora framsteg och kunde resa mig upp ur rullstolen och börja gå med först bock och sen kryckkäpp. Ute går jag fortfarande med kryckkäpp, men haltar omkring utan inomhus.

Den enda vägen tillbaka är träning och stretchning och jag tränar varje dag efter förmåga och ork. Träningscykel, crosstrainer, studsmatta, draganordning för armen, pilatesboll och nu senast en vippgrej för foten är saker jag har hemma. Nu tränar jag mest hemma, men i början tränade jag på rehab och därefter på sjukgymnastiken i hemkommunen.

Enklast är att ha redskap hemma och jag tycker att jag fortfarande gör framsteg, fast det inte alls går lika snabbt som i början. Mitt mål är att bli så återställd som möjligt är. Hur och med vad tränar ni andra strokedrabbade?

Annons:
[SvenA]
2010-07-25 22:24
#1

Jag tycker du gör rätt som tränar hemma för det skadar alldrig med träning i den takt som man själv finner behaglig

Det gäller för alla att finna den träningsform som man tycker fungera för en själv oavsett om man har haft stroke eller har ett annat rörelsehinder

Upp till toppen
Annons: