Annons:
Etikettstrokeberättelser
Läst 3786 ggr
Yrre
2010-05-11 12:09

En andra stroke.

Hej, fick min andra stroke för två veckor sedan, den första 2005, jag är 43 år gammal. Denna gången blev det lite lindrigare endast ansiktsförlamning och balanssvårigheter. Fått veta att jag har brist på något som heter Protein.S som har något att göra med blodplättsbildning..eller vad det nu var..

Har i en dag nu besvärats av ganska kraftig yrsel, både vid liggande stående sittande, nån fler med den erfarenheten?

Annars så har jag pga min första stroka stora minnesnedsättningar, oförmåga att filtrera intryck, dålig kommunikation mellan öga hand och en ohygglig trötthet.

Kul att prata med andra i min ålder, hur det påverkar vardagsliv mm, har sex barn.

Annons:
[SvenA]
2010-05-11 18:13
#1

Det är aldrig roligt att få en stroke tilll men vad ska man göra det är bara att försöka göra det bästa av den situatiom man har hamnat i

Hoppas att det går bra fördig i alla fall

Mona22
2010-06-18 23:32
#2

Jag beundrar hur stark du verkar. Du är ju fortfarande väldigt ung och gått igenom 2 st stroke.

Jag har inte varit med om någon stroke tack och lov men jag arbetar med personer som har det. 
Jag tror det är  väldigt viktigt att ha någon att prata med och definitiv inte isolera sig.

Hoppas verkligen dina barn stöttar dig i detta och försök kämpa på.

Mammzing
2010-10-12 11:16
#3

Fick två proppar i lillhjärnan 27/9. Är nu sjukskriven. Har inga som helst men av det hela. Har en koll med ögonen kvar. Varför jag fick stroke? Läkarna tror det beror på stress. Känns som jag fått en andra chans i livet. Nu ska jag stanna upp och tänka till och fixa bort en massa stress ur livet. Det kan bli bra. Hoppas jag.

[SvenA]
2010-10-12 13:19
#4

Man får alltid en tid att fundera över sin situation när man råkar ut för något sådant

och det är väldigt viktigt att man inte stressar fram i livet och verkligen ser till att man får den livsviktiga nattvilan på 8 timma

Stressen är en av dom största bovarna till försämrad hälsa på väldigt många områden i kroppen

Och stressen tar sig olika uttryck för alla men den är av enbart ondo i slutändan

Lycka till i fortsättningen

Upp till toppen
Annons: