Annons:
Etikettvad-är-stroke
Läst 7093 ggr
Amm0
2/21/10, 10:45 PM

Långsam stroke?

Finns det risker att man råkar utför s.k. "långsam stroke" vid stress och överansträgning?

Jag känner nämligen obehag i tungan vid när pulsen höjs. Det sticker i tungan och något i kinderna ibland. Det slutar så fort jag lugnar ner mig.

Detta har hållt på i ett år. Vad är detta?

Finns det nån som kan hjälpa mig?  fråga gärna om du undrar något.

Annons:
[SvenA]
2/22/10, 3:05 PM
#1

Det jag kan göra är att rekomende´rra dig att söka en läkare och få det undersökt

Amm0
2/22/10, 6:47 PM
#2

Tack för tipset!
Jag har själv funderat på det, men misstänker att läkaren kommer titta snett på mig och inte fatta vad jag pratar om.. vill liksom inte sitta där och folk tror jag är dum ihuvudet…

vet inte om jag vågar…

Maria
2/22/10, 7:56 PM
#3

Du ska absolut våga fråga och framför allt berätta precis hur det känns och när det känns. En seriös läkare är skyldig att ta dig på allvar.

Fast det där med långsam stroke vet jag inte riktigt vad du menar med?

En stroke är ju en blödning eller en propp som täpper till kärl i hjärnan och symtomen ganska snabba och akuta.

Däremot är stress aldrig bra och att du känner stickningar vid dessa tillfällen kan ha en massa orsaker men som sagt jag tycker också att du ska söka hjälp.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Amm0
2/23/10, 12:40 AM
#4

#3 Nej jag vet inte heller, jag tänkte om det finns nåt liknande långsam stroke bara..

Tack för svaret! Jag hör av mig när jag frågat :)

Maria
2/23/10, 10:20 AM
#5

Lycka tillGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

shintaida
2/23/10, 7:12 PM
#6

#0 AmmO

Du har inte tendenser till migrän? Det är sådana symptom man kan få, när ett migränanfall är i antågande.

Är själv migräniker och tar sprutor vid mina svåra anfall.

Annons:
Amm0
2/24/10, 12:48 AM
#7

#5 Tack!

#6 Nej jag har inte migrän… vet jag vet. Men jag ska tänka på det nästa gång jag känner av stickningarna, om jag därefter får huvudvärk. Men jag tror inte det faktiskt.

Men kan du känna att din tunga blir bedövad på nåt vis?

shintaida
2/24/10, 8:06 AM
#8

#7 Amm0

Ja, jag kan bli lite förlamad i halva ansiktet, inklusive känningar i tungan. Det sticker i skinnet och man blir lite eller mer känslolös i skinnet. Man jag nypa sig hårdare innan det känns, likaså att bita sig i tungan.

Mycket vanligt vid migrän.

Amm0
2/24/10, 1:56 PM
#9

Wow, förlåt, men det känns helt underbart att dt är fler som känner som jag ibland. Verkligen, jag trodde jag var ensam!

Jag ska kolla upp mer om migrän!

shintaida
2/24/10, 2:54 PM
#10

Ja, gör det!

För migränanfall har "olika ansikten". Alla har det inte likadant. Men mycket sammanfaller till slut ändå.

Jag kan/får inte t ex bli arg, upprörd, ledsen eller FÖR glad. Det kan skapa ett migränanfall. OCH i mitt fall, även en ny stroke!

Så jag får verkligen hålla mig i skinnet!

[Jeremina]
3/1/10, 9:09 PM
#11

#0 Har du problem med nacken var min första tanke?

Amm0
3/2/10, 1:11 PM
#12

#10 Åh det låter jobbigt :(

#11 Nej det har jag inte.

Alla, jag har fixat en telefontid med en läkare den 9:e mars, så vi får se vad han säger.

Ann1
4/19/10, 1:07 AM
#13

Vad sa läkaren?

Annons:
Amm0
4/19/10, 12:03 PM
#14

Tack för frågan.

Han visste inte vad det kunde vara men tog prover för struma och diabetes. Var det inget av det så fanns det inget mer att göra än att vänta och se om det utvecklas, sa han.

Proven visade inget utslag iallafall så… Det är bara å vänta :P

Ann1
4/20/10, 1:46 AM
#15

Hitta en bra ayurvedisk läkare. De kan det mesta.

Upp till toppen
Annons: