Annons:
Etikettvad-är-stroke
Läst 2989 ggr
Maria
12/15/09, 7:27 PM

Neglekt

Här kommer lite intressant läsning om neglekt. Ett tillstånd hos vissa strokedrabbade som är så svårt att förstå för oss "friska"

Jag har försökt att hitta tidigare trådar om detta så har det redan skrivits om ber jag om ursäkt.

läs

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Pirjo
12/15/09, 10:33 PM
#1

Hehehe, det är lite mindre intressant när det drabbar en själv.Jag har haft neglekt och den var inte alldeles lätt att jobba bort. För att jobba bort det så måste man medvetet och koncentrerat hela tiden och i alla situationer uppmärksamma vänster sida. I mitt fall så jobbade jag så hårt med detta att det vid en tidpunkt blev t o m lite fel - jag höll på att glömma höger sida. Vilket gjorde det hela ännu mer intressant *skrattar*. Från att med rullstolen ha krockat med varje dörrpost på vänster sida, övergick jag till att attackera höger sida av dörren *ler*. Men, resultatet är att ännu idag så uppmärksammar jag mera medvetet vänster sida än höger sida.

mona43
12/16/09, 10:53 AM
#2

Bumbleboo, neglekt har vi nog inte skrivit om, så det var bra att du påpekade detta.Glad Neglekt är ju ganska vanligt bland strokedrabbade.

Ser ni att något fattas som bör tas upp så är det bara att hojta till.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: