Annons:
Etikettbehandlingar-och-rehabilitering
Läst 2761 ggr
[per50]
2009-11-15 14:02

Livet efter stroke

Det kan vara jobbigt och ta lång tid att åter erövra vardagslivet efter en stroke, både för den drabbade och för närstående.

Hur har du gjort för att komma tillbaka till livet?

Annons:
Pirjo
2009-11-16 01:25
#1

Har faktiskt bara öst på precis som vanligt - var med som funktionär på en mässa två veckor efter att jag kommit hem, jobbade på med föreningsarbetet i mindre skala redan på sjukhuset (i smyg såklart - annars hade nog läkaren osv blivit vansinnig på mig) och fortsatte i princip som vanligt direkt jag kommit hem.

[Jeremina]
2009-11-18 21:41
#2

Min mammas förra man blev så sentimental efter sin första stroke och han var tvärtom innan.

[per50]
2009-12-02 23:38
#3

Hej allihopa!

Skickar här en hälsning från ett kallt Bredbyn (-12° just nu) och hoppas att allt är bra med er.

Skriv gärna och berätta hur ni har det.

Mona22
2009-12-03 09:41
#4

jag har inte fått någon stroke men jag jobbar med personer som har fått.

det som jag tror är viktigast för dem är att man inte tillåter dem tycka för synd om sig själv. en av de jag haft hand om har verkligen kommit tillbaka. han har tränat en massa varenda dag och jag har "tjatat" på honom. nu tackar han mig för att jag var på honom och nu har han lämnat rullstolen och går med rullator.

mona43
2009-12-03 10:36
#5

Håller med dej, det är nog lätt att man bara ger upp och deppar, om man går och tycker för mycket synd om sej själv, så det måste till massor av peppning för att komma igen för dem, från folk omkring dem.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: