Annons:
Etikettvad-är-stroke
Läst 1941 ggr
[per50]
2009-11-15 13:58

Hur reagerade ni?

Hur reagerade ni när ni nyss hade fått sjukdomen stroke?

skriv gärna och berätta

Annons:
Pirjo
2009-11-16 01:20
#1

Det här låter kanske lite konstigt, men min reaktion var faktiskt bara inte så märkvärdig. Jag tyckte i princip "jaha, det här har hänt och då får jag bara göra det bästa av situationen", och så var det med det. Sjukvårdspersonalen tyckte jag var helkonstig och bara väntade på att jag skulle bli heldeprimerad. Och en del tyckte att min inställning absolut måste bero på bristande sjukdomsinsikt och att när jag väl "förstod" vad som hänt så skulle jag minsann inte ta så lätt på det, så läkaren satte mig t o m på lyckopiller. Men, min inställning är fortfarande samma - när nånting väl hänt så är det liksom lite väl sent att gräma sig - det är bara att ta nya tag och göra det bästa av situationen.

mona43
2009-11-16 13:48
#2

Den reaktionen skulle flera få, det är ju allt för lätt att deppa ihop, du tog tag i saken och kämpade på i stället.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[mejja]
2010-05-04 22:59
#3

jag bröt ihop och bara grinade första tiden, inte just för själva stroken men för att jag var så rädd att jag inte skulle kunna klara mig själv o ta hand om min son som var 3,5 när det hände..men jag har kämpat hårt o tränat och jag vet att jag tänkte : det här har jag inte tid med, jag MÅSTE bli bra! idag ett och ett halvt år senare är jag nästan helt återställd fysiskt, förutom när jag blir trött efter ansträngning då blir jag vinglig o stapplig, yrsel, trötthet och huvudvärk finns kvar, fast det syns ju inte.

[SvenA]
2010-05-05 12:59
#4

Det blir en helt annan inställning till liver när man råkar ut för sådant här som stroke eller hjärtinfarkt

Det gäller bara att man kanacceptera att man verkligen har råkat ut för detta och sedan förändra sitt liv så att man kan må bättre och franförallt se till att man inte stressar för mycketoch verkligen ser tiill att man fårordentligt med sömn för annar kan man få följdsjukdommar lättare

Upp till toppen
Annons: