Annons:
Etikettstrokeberättelser
Läst 5933 ggr
hagaberg@coolbox.se
9/29/12, 4:03 PM

Är DU trött efter din stroke?

Hej du som läser!

Egentligen letade jag efter något men hamnade här och tänker att det kanske finns någon därute som funder på sin trötthet efter en stroke.

Här följer lite om hur min tillvaro blev efter det som kunnat sluta med mig som en liten grå askhög:

föst en mindre dramatisk hjärnblödning, om jag nu skriver rätt, en subarak noidal blödning.

läkarna ville ha koll på vad som hade hänt och gjorde då en angiografi.

högst sannolikt på grund av stress, krampade mn hjärna och resultatet blev i klass med en rejäl stroke.

efter ungefär 7 månader var jag skapligt igång igen men blev allt-emmelanåt, ungefär en gång/månad våldsamt trött.

"du blir trött för att du förmodligen vilar för lite" sa´ en hjärnkirurg.

problemet för mig var att jag inte kände att jag blev trött. tröttheten KRÖP sakta på mig men… efter att ha kollat, efteråt, några gånger, vad jag lyckats åstadkomma på mitt jobb började jag förstå hur mycket jag tålde och inte tålde.

domen som hade avkunnats sa´: jobba halvtid. inget mer.å så var det. halvtid, BASTA.

efter ungefär fem år hade jag nått "vägs ände" och blev inte bättre.den månatliga tröttheten försvan så sakta och idag rullar det på men…

livet blir aldrig som innan. fortfarande blir jag ibland sannlöst trött.då är det bara att slå till bromsarna och vila.

vila på soffan utan sömn ger ett dåligt resultat. det som krävs är SÖMN. men ite längre än tjugo minuter. sover jag längre blir jag surare än ättika.att hitta balansen är jättesvårt.

om du nyss haft din stroke. räkna med att det tar TID innan du hittat dig själv.

hälsningar från

gurkland(v-ås)

Annons:
Upp till toppen
Annons: