Annons:
Etikettstrokeberättelser
Läst 5046 ggr
danso
2013-04-03 18:22

min stroke

hej, jag är 49 år gammal och fick min stroke i januari 2011,känner bara för att dela med mig lite om tankar och så. jag hade några dagar innan stroken fått diagnosen kristaller i örongångarna för min ständiga yrsel,jag tog ett varmt bad med lite musik på men tyckte att det var jobbigt med musiken efter ett tag så jag skulle stänga av den vaknade upp i panik och trodde att jag skulle drunkna men lyckades ta mig ur badkaret och min dotter mötte upp mig utanför badrummet och fick ringa ambulans. det konstiga var att jag var torr på kroppen men blöt i håret så jag hade nog svimmat i badkaret och lyckats sparka ur pluggen så att vattnet rann ut.så vi vet inte ännu idag hur länge jag låg där innan jag vaknade med en djävulusisk värk i huvudet och nacken. jag har återhämtat mig bra men idag förstår jag begreppet hjärntrötthet bättre,när jag vaknade upp fick jag veta att det var ett medfött aneurysm som hade brustit och att jag tyvärr hade ett aneurysm i lillhjärnan också. jag fick vänta tills augusti 2012 innan dom åtgärdade det aneurysmet så jag kan nog säga att jag under den tiden hade ganska mycket dödsångest,men idag känns det bättre och jag jobbar 75% , jag har nog fått ett lite annat perspektiv på livet efter detta, morgondagen är inte längre självklar men jag slutar aldrig att planera för den, jag känner mig lyckligt lottad,,jag lever

Annons:
Maria
2013-05-09 11:24
#1

Fy vilken upplevelse.

Jag har en väninna som fick en hjärnblödning och då upptäckte man ett nytt aneurysm på ett annat ställe i hjärnan och hon fick vänta i cirka ett år på operation. Det berodde på att man inte kunde göra en ny operation så tätt inpå den första enligt vad jag fått berättat.

Skönt att du mår bättre idag men jag förstår att livet har blivit annorlunda.

Jag har ju inte haft någon stroke men däremot en elak tumör i hjärnan som opererades för 2 år sedan. Jag vet precis hur det känns med hjärntrötthet.

Jag känner mig också lyckligt lottad.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: